Tuesday, November 17, 2009

Transformer



Eellugu: Oli vaja toiteallikat, mis oleks inimesele ohutu ja samas piisavalt võimas.
Mõlemad kriteeriumid olid lahtised, kindlaid väärtusi taga ei ajanud, lihtsalt, tuleb mis tuleb.
Toiteallikas peaks toitma küttekeha, mille ise valmistan vastavalt trahvole.

Leidsin keldrist vana teleka, kindlasti on kellelgil sarnane asi vedelemas kusagil. Telekal on üsna massiivne ja võimas toitetrafo, kuna vanad venetelekad töötasid lampide peal, siis lampide soendamiseks kasutatav trafo osa võiks vastata minu vajadustele. Ja kui ei vasta, siis mis seal ikka, küll kunagi vaja läheb!
Võtsin trafo teleka seest välja, lõikasin juhtmed puruks ja mõtlesin et nüüd viin selle rauakolaka koju ja kohe teengi asja valmis. Kahjuks nii lihtne see päris polnud.
Trafo skeem on selline:

Nagu pildilt näha on, siis jalgu on üsna palju. Minu trafo oli ülemise skeemi järgi ehitatud, seega kasutasin seda.
Algselt peale vaadates oli kogu kompott üsna sassis... Juhtmeid tervelt 20tk trafol pluss muud juhtmed, eks sa leia sealt need õiged 4 juhet millest vool sisse lasta ja välja võtta, ei olegi nii lihtne.
Pärast natukest pusimist nägi asi selline välja
Üsna segadus... Palju juhtmeid, kõik on must ja tolmune ja krussis. Pole just kõige mugavam töötada. Eriti keeruliseks tegi asja veel see, et minu eesmärk oli see trafo veel tööle ka saada, seega ma ei tohtinud seda ära lõhkuda.
Lõpuks lahenes asi nõnda. Originaalis olnud võrgupinge sisendi eemaldasin koos raamiga ja 220V/127V lülitiga. Juhtmed jootsin nii kokku, et töötaks 220V pealt. Eemaldasin kõik, mida ei pidanud vajalikuks. Mulle sobib vahelduv vool, seega võis eemaldada ka dioodsillad, mida ma aga ei teinud, sest mine tea, äkki läheb vaja. Jootsin 220V sisestamiseks juhtmed otse trafo külge, sildasin juhtmed, mille sildamiseks kasutati enne 220/127 lülitit. Ja järele jäi üsna selge pilt. Ei midagi liigset ja piisavalt keeruline, et saaks kasutada.

Veel pole katsetanud, kas töötab, kuid olen kindasti tunduvalt ligemal selleni, mida soovin saavutada. Tõenäoliselt täiendan seda teemat ja räägin, kuidas see trafo minu vajadusi rahuldama hakkab.
Minu silmis on võimalik sel viisil väga lihtsalt ja soodsalt leida omale võimas universaalne toiteallikas. Plaanin sellele veel pinge regulaatori ka ehitada, kuid sellest tulevikus.

ANDMED:
Trafo: ТСШ-170
Tööpinge: 220V/127V
Väljund pinged: 2 x 6.3V ; 74V ; 130V ;
Võimsus: Jään vastuse võlgu esialgu.
Klemmid:
220V sisestan klemmidel 1 ja 6, ühendan kokku klemmid 5 ja 2 (Et kasutada seadet 220V pealt)

No comments:

Post a Comment